איך עושים בדיקת דומיין פנוי?
כאשר אתם נמצאים בתהליך הקמת האתר או רק מתכננים להתחיל, אתם בוודאי תצטרכו לבחור ולרכוש דומיין לאתר. דומיין זה הדבר הראשון, שפוגש גולש וגם בדרך כלל, זה משהו שהוא יזכור. לכן בחירת דומיין v זה שלב הקריטי ביותר ויש לו השפעה גדולה מאוד על ההצלחה של האתר ולעתים גם של העסק.
לפני, שאתם מתחילים קבלו מספר טיפים לבחירת דומיין מוצלח. קודם כל דומיין חייב להיות קצר וקליט. בדרך כלל מומלץ לבחור דומיין שיציג את השם המותג. הדרך השנייה זה לבחור ביטוי שיתאר או יציג את מוצר או שירות שעסק מציע.
אל תנסו לבחור בביטוי מאוד מורכב, שכולל בתוכו גם צירופי אותיות מסובכים, כל זה יביא לשגיאות בכתיבה וגולשים לא יצליחו להגיע לאתר שלכם. לפני רישום דומיין וטרם ביצוע בדיקת דומיין פנוי, תנסו להקליד את השם שבחרתם בשורת החיפוש בגוגל ותראו אם אין מישהו עם דומיין דומה, במיוחד מתחרים. המטרה שלכם בשלב הזה למצוא שם ייחודי וזה יסייע גם ללקוחות למצוא אתכם בקלות ברשת וגם לקדם את העסק וכמובן לפתח ולקדם את המותג.
דבר נוסף, שחייבים לבדוק, זה עניין של היסטוריה. ברגע שכבר יש מספר אופציות שיכולות להתאים בתור דומיין, כדאי לבדוק למי, אם בכלל הדומיין הזה היה שייך לפני ובאיזה נישה הוא היה. לצורך זה תוכלו להשתמש באתר ווב ארכיב. אחרי שהכל נראה לכם מתאים. כנסו לאתר, שבו אתם מתכננים לרכוש דומיין לצורך ביצוע בדיקה אם דומיין פנוי. חשוב להקפיד לבצע רכישה רק אצל רשם דומיין מוסמך.
באתר של רשם דומיין, כמו ג’טסרבר, תמיד יש שורה שבה אתם מוזמנים להקליד את הדומיין. לאחר ההקלדה אתם לוחצים על כפתור “חיפוש” ומערכת בודקת באופו אוטומטי אם הדומיין הזה פנוי.
בתום הבדיקה, אתם תקבלו תשובה חדש משמעית פנוי או תפוס. בדרך כלל אם פנוי אז תשובה תהיה בצבע ירוק ואם הדומיין תפוס, אז תשובה תהיה בצבע אדום.
במידה ודומיין פנוי אתם תקבלו אפשרות להמשך ביצוע תהליך הרכישה אבל, במקרה שדומיין תפוס, אתם מוזמנים לנסות לבדוק אופציה אחרת של דומיין באותה שיטה. לעתים מערכת גם מציגה לכם וריאציות קרובות לביטוי שרציתם לבחור בתור דומיין.
כאשר סיימתם את התהליך רישום ורכישה, אתם מקבלים הודעה למייל לגבי זה שבקשתכם לרישום דומיין הזה על שמכם נשלחה לרשם דומיינים מרכזי ולאחר מספר שעות אתם תקבלו הודעה, שבה יהיה כתוב שדומיין נרשם בהצלחה.