מחשוב ענן – מה זה ולמה צריך את זה?
בשנים אחרונות הביטוי “מחשוב ענן” הפך להיות מאוד פופולרי, עליו נכתבו מאות מאמרים, כמו כן נערכו לא מעט כנסים בנושא הזה. אבל עדיין לא כולם מבינים על מה מדובר, כאשר מודעים את הביטוי. אם להגדיר את המושג באופן כללי מחשוב ענן זה מכלול שירותים שמסופקים לחברה מסוימת באמצעות מחשב מרחוק. פתרון כזה מאפשר לכל בית עסק גם קטן וגם גדול לאחסן לקבל גיבוי נתונים בענן, להחזיק ענן פרטי לצרכי העסק ועוד.
יתרונות וחסרונות של מחשוב ענן
כמובן כמו לכל דבר בחיים גם לשירות הזה יש יתרונות וחסרונות משלו. קודם כל נדבר על יתרונות ודבר ראשון שצריך לציין זה עניין של נגישות. טכנולוגיה הזאת מאפשר לגשת למידע, שנשמר בענן בכל זמן ומכל מקום, רק בתנאי שיש חיבור לרשת אינטרנט. בעצם זה מאפשר לכל שותפים ועובדים של בית העסק לגשת למסכים או נתונים נדרשים בכל עט ובכל מקום. הוכחה ליעילות של דבר הזה כולם ראו בתקופת מגפת הקורונה.
יתרון נוסף של טכנולוגיה זה חיסכון כספי. בעזרת הטכנולוגיה של מחשוב ענן ניתן לחסוך אלפי שקלים בשנה, מכיוון שלא נדרשת השקעה בהקמה של תשתית מחשוב במקומות העבודות. לצעירים שביננו פעם היה צורך להקים חדר שרת במקומות עבודה שרצו לשמור על נתונים. באותו חדר נמצאו מספר מחשבים אשר עשו עבודות גיבוי ועבדו אנשים שהיו אחראים על תחזוקה וניהול. כמובן, שכל זה היה כרוך בהוצאות כספיות לא קטנות.
בין היתרונות ניתן גם להזכיר מהירות גישה ושימוש נוח בטכנולוגיה. מספר אנשים יכול לגשת ולעבוד יחד או בנפרד על אותם נתונים. כמו כן ניתן לגשת למידע מכל אמצעי דיגיטלי שקיים אצלכם: מחשב, טאבלט, טלפון נייד ועוד.
כמו כן חברה – ספק תמיד עוקבת ודואגת לבצע את כל העדכונים, כך שאתם תמיד תעבדו עם מערכת הכי חדישה ומתקדמת.
עכשיו נעבור לעניין של חסרונות
בין 2 חסרונות הכי בולטים ניתן להזכיר צורך בחיבור טוב לרשת וחיסרון נוסף ש גם קשור לרשת– נושא של אבטחת מידע. זה נכון, שחברות אשר מספקות את השירות עובדים משדרגים את מערכות האבטחה לעתים קרובות עדיין מתרחשים מקרים של פריצות.
לקבוצות החסרונות אפשר לשייך גם עניין של תקלות. בדיוק כמו כל מערכת טכנית ומתקדמת גם כאן יש לפעמים מקרים של תקלות טכניות. בעניין הזה חשוב לציין שבבחירת חברת ספק תמיד תקפידו לברר לגבי זמינות של שירות לקוחות או תמיכה טכנית, כך תמנעו מעצמכם פגיעה בעסק.